RSS
 

Kontuzje – największy problem dla kulturystów

15 cze

Dziennik treningowy cz. 3.

Kolejny dzień treningów zakończył się dla mnie nieprzyjemnie. Okazało się, że moje ćwiczenia były zbyt intensywne i spowodowały, że nadciągnąłem sobie mięśnia. Ogólnie nie jest źle, ale przez kilka dni nie będę w stanie trenować górnych partii mięśni – pozostanie mi trenować głównie nogi oraz okolice brzucha. Dobrze, że nie dyskwalifikuje mnie to całkowicie od ćwiczeń, ponieważ w ten sposób mógłbym zaliczyć regres, który na początku jest chyba najgorszy – niweczy wszelkie starania, które mieliśmy do tej pory.

Popełniłem błąd, który kosztuje mnie 3-4 dni, gdy będę dochodził do zdrowia. Wziąłem na siebie zbyt wielki ciężar, ponieważ myślałem, ze dbam mu radę. Niestety poczułem się zbyt pewnie i to doprowadziło mnie do zguby. Niestety nie uda mi się już odkręcić tego, co się stało i pozostaje mi pogodzić się z kontuzją i oszczędzać się na przyszłość. Najważniejsze jest to, że udało mi się wyciągnąć lekcję z tego wszystkiego. Na przyszłość będę wiedział jakie są moje ograniczenia i co robić, aby nie dopuszczać do powstawania tak wielkich problemów jak miało to miejsce na wczorajszym treningu.

Kontuzja ręki (sxc.hu)

Kontuzja ręki (sxc.hu)

Dla Was rada – słuchajcie swoich trenerów i wierzcie im, że ułożony przez nich plan jest dostosowany do waszych potrzeb. Czasem mniej oznacza więcej. Nie powinniśmy też uważać, że jesteśmy kimś wyjątkowym, bo tak nie jest – każdy z nas ma podobny organizm i rządzą się one podobnymi prawami. Ważne jest zapobieganie kontuzją, czyli działania profilaktyczne: ćwiczenia rozciągające, suplementacja diety oraz inne.

 
Brak komentarzy

Napisane przez w kategorii Ćwiczenia

 

Tags: , ,

Dodaj komentarz